lauantai 1. tammikuuta 2011

ALL I WANT FOR CHRISTMAS IS NEW YEARS DAY

Kun alotan tän kirjottamisen kello on 23:10, eli mulla on vielä 50 minuuttia aikaa kirjottaa jotain tästä vuodesta 2010.

Mun vuosi alkoi suurella kasalla paskaa, mieli oli maassa ja oli niin kostonhimoinen olo kun vaan voi olla. Olin tosi vihainen - kerrankin jollekin muulle kuin itselleni. Mulle oli tehty väärin, sen tiesi tosi monet.
Noo, mut koska asioilla on tapana järjestyä niin rupesin sitten tsemppaamaan itseäni kasaan. Eikä siinä kauaa mennyt kai. Koitin ottaa talvesta ilon irti ja unohtaa sen huonon mitä nyt olikaan tullut vastaan.
Jostain syystä en kyllä muista talvesta kauheasti. Asuttiin silloin Punavuoressa, se yksi pieni puolivuotta kesästä talveen. Seurustelin hetken. Olin onnellinen. Kävin vaan kerran laskettelemassa lapissa. Olin tosi väsynyt ja ryytynyt, se kuuluu talveen. Kuuntelin paljon Don Johnson Big Bandia

Keväällä olin niin onnellinen muistaakseni, ensimmäiset auringonsäteet ja ekat kerrat ulkona ilman takkia oli oikeesti enemmän kun Taivas. Päätin, et otan kaikesta taas kaikein irti, ihan turha murehtia mitään, niin se vaan oli (ja on!). Olin kuukausia ilman mitään juhlia, oli virkistävää ja viihdyin viikonloput kotona yksin tai kaverin kanssa. Kävin luokan kanssa ranskassa, ikävöin sitä reissua. Halusin tutustua uusiin ihmisiin ja ihastua johonkin niistä uusista ihmisistä.

Kesä/Kesäloma oli mun elämäni paras. Mun on jumalattoman kova ikävä mun kesäöitä. Parhaiten niistä on jäänyt mieleen provinssi-ajan torstai ja perjantai. Torstaina pääsi hyvin pois ja pääsi tekemään kaikkea tyhmää ja niin sairaan hauskaa. Päästiin kuudelta aamulla nukkumaan. Perjantaina oli rauhallisempaa, kierreltiin leirinnässä taas ilman rannekkeita. Lähdettiin, meillä ei ollut avaimia. Jäätiin keskelle kävelykatua odottamaan avaimien haltijaa, kello oli viisi ja mun piti olla aamulla töissä provinssissa. Joku Antti joka oli muuttanut Tampereelle jutteli meidän kanssa, se oli ihan mukava mut vähän ahdistava. Meitä nauratti kaikki ja poliisimaijoja meni ohi varmaan kaksikymmentä.
Yksi yö oli niin elokuvamainen, niin mieleenpainuva että ei voi edes uskoa kuinka upeeta oli. Oltiin oltu juhlimassa keskustan puistossa, vaikka yli puolet olivat halunneet lähteä Hietsuun rannalle. Puoli yhden aikoihin yöllä me lähdettiin päälle viiden kaverin kanssa sinne Hietsuun minne oltiin haluttukin. Ranta oli ihan tyhjä, lähdettiin vaatteet päällä uimaan. Oli pimeetä ja vesi oli lämmintä niinkuin ilmakin. Oltiin sitä tappelujuttua, et on toine toisen hartioilla ja sit siinä koitetaan tiputtaa toinen. Lats huusi että MÄ OON ALASTI ja innosti kaikkia muitakin, heh. Jenni hukkasi paitansa kävelymatkalla meille ja lähti hakemaan sitä neljältä aamulla.
Muistan kanssa päättärit, kun skeitattiin Markin, Joken ja Kristiinan kanssa meille pitkin töölön pieniä katuja. Yöllä jenna talutti roopen meille. Oli hauskaa.
Kirjoitin mun puhelimen muistioon kesäloman viimeisenä iltana, että normaalisti olisin rakastellut tätä keskustan yötä, mutta en nyt, enkä ehkä pitkiin aikoihin. Nyt kesä on ohi.

Syksy tuli ja meni, olin onnellinen. Oisin halunnut käydä kuvaamassa mut en käynyt.

Nyt oon onnellinen. ja lähden ulos.

Hyvää uuttavuotta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti